مقالات و معرفی اساتید نقاش

خدمات نقاشی حرفه ای ساختمان در شهریار و اندیشه

10 Jul 2018

نقاشی ساختمان در شهریار

کلیه خدمات مرتبط با نقاشی ساختمان توسط اساتید حرفه ای گروه نقاشی ساختمانی پارسیان را در شهریار و اندیشه و حومه با بهترین قیمت دریافت کنید.

نقاشی ساختمان در اندیشه

نمونه پروژه های اجرا شده کفپوش و رنگ اپوکسی

17 Feb 2018

تصاویر چند پروژه اجرا شده توسط شبکه نقاشان ایران در زمینه پوشش کف با رنگ اپوکسی و کفپوش اپوکسی که مربوط به سالن های ورزشی در تهران و اصفهان میباشد و در دیماه 1396 اجرا شده اند.

 

 

 

زندگینامه و برخی از آثار پدر نقاشی ایران استاد فرشچیان

24 Jan 2018

پدر فرشچیان که نماینده فرش اصفهان بود با دیدن استعداد فرزندش، وی را به کارگاه نقاشی استاد حاج میرزا آقا امامی برد.فرشچیان پس از آموزش نزد استاد امامی و بهادری و دانش‌آموختگی از مدرسه هنرهای زیبای اصفهان، برای گذراندن دوره هنرستان هنرهای زیبا به اروپا سفر کرد و چندین سال به مطالعهٔ آثار هنرمندان غربی در موزهها پرداخت. بنا بر گفته وی در موزه‌های اروپا، اول کسی بود که وارد موزه می‌شد با بسته‌ای از کتاب و قلم، و در نهایت آخر از همه، خود او بود که از موزه خارج می‌شد.

پس از بازگشت به ایران، فرشچیان کار خود را در اداره کل هنرهای زیبای تهران آغاز کرد و به مدیریت اداره ملی و استادی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران برگزیده شد.محمود فرشچیان، هم اکنون در نیوجرسی آمریکا ساکن است و سفرهای دوره‌ای و فصلی به ایران دارد.فیلم مستندی نیز با عنوان عشق‌پرداز به کارگردانی محمد هادی کاویانی، با حضور استاد عزت الله انتظامی، پرویز پورحسینی و با صدای زیبا بروفه در نکوداشت او ساخته شده‌است که در آیین رونمایی کتاب پنجم استاد به نمایش در آمد. آخرین و پنجمین جلد از کتاب آثار “محمود فرشچیان” شامل تازه‌ترین آثار این هنرمند از سوی انتشارات گویا شامل ۱۵۰ اثر نگارگری و طراحی از تازه‌ترین آثار محمود فرشچیان در ۲۵۸ صفحه رنگی با کاغذ گلاسه در سال ۱۳۸۷ منتشر شده است. ناصر میرباقری ناشر این کتاب درباره ویژگی‌های این کتاب گفته‌است که این کتاب در قطع رحلی سلطانی در ۸ رنگ، در جلدهای مختلف چرمی، گالینکور با قاب مخصوص به خود روانه بازار شده که برای اولین بار در کتاب‌های آثار فرشچیان از رنگ متالیک نیز استفاده شده است.

سال 1329 بعد از 6 سال فعالیت و کسب هنر در هنرستان هنرهای زیبای اصفهان ، فرشجیان به کسب دیپلم عالی نائل آمد . آثار سالهای شاگردی استاد هنوز در مرکز هنرستان ، موجود است . بدون تردید استاد محمود فرشچیان یکی از پدیده های هنر نگارگری (مینیاتور) در عصر حاضر است و او در طراحی و شناخت و بکارگیری رنگها فوق العاده قدرتمند و قوی است . این قدرت قلم و صلابت و استواری خطوط قلم گیری است که از او هنرمندی پرآوازه و مشهور ساخته است . از نظر محتوا و مضمون ، آثار استاد عمدتا با الهام از ادبیات عرفانی و باورهای مذهبی ساخته و پرداخته شده اند . سخن آخر اینکه امروز استاد فرشچیان از پس نزدیک به پنجاه سال کسب هنر و مهارت در کار نقاشی و خلق نقشهای دلنشین و جشم نواز ، هنرمندی است که به جرآت میتوان او را صاحب سبک جدید در نقاشی ایرانی (مینیاتور) دانست.

نقاشی ایرانی

24 Jan 2018

رضا مهدوي از اساتيد نگارگري شهر مشهد است كه در حال حاضر به عنوان مدرس هنر در چندين مركز دانشگاهي اين شهر فعاليت مي كند اگر چه رشته دانشگاهي وي زيست شناسی است و ربطي به حوزه هنر ندارد ولي او در كارنامه اش افتخار شاگردي استاد فرشچيان ، نقاشي سردرب شرقي صحن آزادي حرم رضوي و اخيرا طراحي درب هاي مطلای حرم مطهر امام موسی کاظم و امام جواد الائمه علیهم السلام در كاظمين را داراست و مي توان گفت او به غیر از نگارگری کار دیگری انجام نمی دهد و تنها در اين رشته فعاليت آموزشي و هنري دارد و سال هاست كه با مفاخر هنر نگارگري ايران و مكاتب آن آشناست.
اين آشنايي و مشغله فراگير اين استاد در اين هنر مقدمه خوبي است تا بتوان به برخي از زواياي مجهول نظري و تفسيري آثار مفاخر هنر ايران من جمله استاد “رضا عباسي ” پرداخت.
قلي زاده: رضا عباسي يا آقا رضا يكي از هنرمنداني بود كه به عنوان مفاخر هنر نگارگري در عصر شاه عباس صفوي مطرح است براي مقدمه براي ما از جايگاه اين هنرمند در مقايسه با ديگر اساتيد هنر نگارگري در برهه های ديگر توضیحی بيان كنيد.
مهدوي: هنر نگارگري در ايران بر خلاف هنر نقاشي در غرب كه داراي سيري موازي بوده و مي باشد؛ از يك سير خطي برخوردار است.
يعني ما هنر بيزانسي را داشتيم كه از نقطه اي شروع شده و بعد متحول می شود و بعد در نقطه ي ديگري افول مي كند و در مقطع ديگري هنر گوتيك همين سير را تجربه مي كند. جالب توجه است که هر چه به دوره معاصر نزدیک تر می شویم بر سرعت ظهور و افول ایسم های هنری افزوده می گردد ولي هنر نقاشي ايراني يا نگارگري از يك سير خطي برخوردار است چنانکه هر مکتبی که در پی مکتبی دیگر بروز می کند. در واقع تاییدی بر آن بوده زواید آن را زدوده و با آرایه های نوین به آن رنگ و بوی بیشتری بخشیده و بر غنای آن می افزاید.
سبک و شیوه آثار رضا عباسی و بهزاد هروی در ادامه یکدیگر بوده و هر یک به نوبه خود بدعتهایی در هنر عصر خویش ایجاد کرده اند زمانی به دلایل مختلف هنرمند احساس می کرده که ترکیب بندیهای پیچیده و رنگهای متنوع پاسخگوی نیاز زمان اوست و زمانی رنگهای کم مایه و ترکیبهای تک پرسوناژی بیشتر او را راضی می کند. شاید شرایط جامعه عصر او،وی را به این مسیرها سوق می داده است. شاید اگر این جای این دو هنرمند با یکدیگر عوض می شد شاهد خلق اثار دیگری از این دو نادره دهر می بودیم.
قلي زاده: آیا می شود جايگاه استاد رضا عباسي را با استاد بهزاد مقايسه کرد و اصولا منطقی به نظر می رسد؟
مهدوي: اين مقايسه به خصوص كه اين دو هنرمند حداقل يك سده اختلاف زماني داشتند و هر يك در يك سلسله حكومتي رشد كرده اند نمي تواند صورت بگيرد.
به خصوص كه در هنري مثل نگارگري نقش حكومت به عنوان حامي و یا اسپانسر خيلي موثر بود. تهيه رنگ ، كاغذ و ديگر مواد و لوازم هنرمند داراي هزينه بالايي بوده و هنرمند بدون حامي به سختی مي توانست با هزينه شخصي اش اين لوازم را تهيه كند و وقتش را بدون حق الزحمه ي دولتي صرف نگارگري و تصويرگري كتاب ها نمايد. زیرا در تمکن مردم عادی نبود که از هنرمندان حمایت کنند شاید هم به اندازه درباریان و امرا از درک هنری و ارزشمندی هنر بی اطلاع بودند.
حامیان این دو هنرمند گرانمایه اشخاص متفاوتی بودند بالطبع نحوه حمایت آنان نیز تفاوت داشته است و از سلیقه های خاص خود برخوردار بودند، به سادگی در می یابیم که یک عامل به ظاهر کم اهمیت چگونه می تواند بر روند آفرینش آثار هنری تاثیر بگذارد.
قلي زاده: گفته شده است كه رضا عباسي متأثر از نقاشان غربي و هلندي هم عصر خود بوده است .
مهدوي :اين يك نظريه است كه مطرح است و بيشتر به اين خاطر مطرح شده كه ديده شده است رضا عباسي ، آثار تك فيگور را طراحي كرده است و گفته اند اين به تقليد از گرایشات پرتره سازی غربي ها صورت گرفته است از سوی دیگر مشابهتی از نظر نحوه رنگ آمیزی میان آثار او و نقاشان آبرنگ کار هلندی وجود دارد که آن هم به صورت استفاده از رنگهای لطیف و کم مایه بروز می کند. ولي اين يك نظريه محكمي نيست چرا كه عباسي چرا فقط تك فيگور ها را تقليد كرد و رنگ روغن آنها را تقليد نكرد؟ چرا بهمراه ابرنگ از رنگهای جسمی نیز بهره می گرفت و دهها چرای دیگر.
در ثاني ، قبل از آقا رضا ، صادقي بیک افشار، رئيس كتابخانه حكومت صفوي و استاد رضا عباسی، نیز از اين دست آثار خلق کرده و ارائه داده است.
قلي زاده : به نظر شما چرا اين تقليد صورت نگرفته وتكنيكي مثل رنگ روغن در آن زمان راه نيافته ؟
مهدوي: اين شايد به اين خاطر بوده است كه هنرمندان ايراني در سير خطي خود براي هنر نقاشي به گذشتگان خود خيلي وابسته بودند و اين منش متأثر از احترام استاد و شاگردي بوده است كه ريشه در آداب ما ايرانيان داشته است و هنرمندی مثل آقا رضا به دنبال افق بلندی بود که برای خود متصور شده بود و این راه مسلما در ادامه هنر نقاشی ایرانی به سمت تکامل بود.
با این وجود توسط هنرمندان دیگری آفرینش آثاری به شیوه رنگ و روغن در مکتب اصفهان و از نقاشی های دیواری چهل ستون متداول گشت و در بین عوام هم نقاشی قهوه خانه ای با متریال رنگ و روغن ظهور کرد.
قلی زاده:عصر “آقا رضا ” سیر تکامل نقاشی ایرانی حالت درجا زدن داشت و احساس می شود این حرکت حتی برگشت به عقب بوده است.
مهدوی : اگر چه این درجا زدن ها و راکد ماندن ها در عصر صفوی حس می شود ولی برخی حرکت ها و کارهایی هم هست که نشان می دهد اين سير بطئی و به سوي كمال بوده است . گاهی پیش آمده که هنرمندان در شرایط زمانه خود دچار سر در گمی شده اند ولی به تدریج راه خود را باز یافته اند.
قلي زاده: شما هم معتقدید دوره تیموری حمایت ها از هنرمندان بیشتر بود؟
مهدوي: قاعدتا همه مي دانند دوران طلايي هنر نقاشي ايران دوره تيموري بوده است و مكتب هرات كه در اين دوره شاهكارهايي چون شاهنامه بایسنقری را داشته است. دقیق تر که نگاه کنیم حضور قدرتمند حامیان درباری فرهیخته ای چون بایسنقر میرزا کنار هنرمندان شهیر آن عصر مثل کمال الدین بهزاد را شاهد هستیم به علاوه جامعه ایرانی نیز در این زمان از یک ثبات سیاسی نسبی برخوردار بوده که در خلق آثار هنری بی تاثیر نمی باشد.
درخشش بهزاد به عنوان یک هنرمند بزرگ در اين دوره بوده است.
قلي زاده: ميزان حمايت اين دوره همانند دوره صفوي از هنرمندان بوده است؟
مهدوي: بالاتر از دوره صفوي بوده است و اين از مقايسه آثار هنرمندان اين دوره به طور مثال آثار بهزاد با رضا عباسي كاملا مشهود است.
البته باید در نظر گرفت که خود دوره صفویه مشتمل بر چهار مکتب تبریز، قزوین، مشهد و اصفهان می باشد که میزان حمایت در مکاتب تبریز و مشهد بسیار مطلوب بوده است در مکتب قزوین این حمایت به حداقل رسید ولی در دوره شاه عباس دوم یعنی مکتب اصفهان هنرمند نوازی جان دوباره ای گرفت.
آنچه مسلم است در عصر تیموریان که پیش از صفویه بوده اند این همه فراز و نشیب در حمایت از هنرمندان وجود نداشته است و آثار به وجود آمده از یک دستی بیشتری برخوردار هستند.
يكي از اين شواهد ميزان رنگ آميزي آثار است. در ميان آثار رضا عباسي ، خيلي از آثار فاخر ديده مي شود كه به صورت سياه قلم و تك رنگ اجرا شده است چرا كه همان طور كه اشاره كردم در گذشته تهيه رنگ خيلي پرهزينه بود و مثل حالا كه با هزينه كمي مي توان رنگ هاي مختلف را تهيه كرده نبود.به طور مثال براي تهيه رنگ لاجورد بايد سنگ لاجورد را بعد از ساييدن به رنگ تبديل مي كردند که خود حرفه ای مستقل محسوب می شده است.
در واقع بسیاری از فنون موجود در یک اثر نگارگری را اشخاصی که تبحر خاص در آن زمینه داشته اند انجام می داده اند نظیر آهار و مهره کشی ، جدول کشی، تذهیب کاری، طلا سازی و غیره. نقاشیها که معمولا برای تصویرسازی کتب مختلف کاربرد داشته اند در محل کتابخانه های سلطنتی ساخته می شده اند که آنجا خود مجتمع بزرگی بوده است که کلیه مراحل ساخت و نسخه برداری از کتب نظیر کاغذ سازی ، جلد سازی و صحافی نیزدر این مکان صورت می پذیرفته است. حال روشن تر می شود که چراهمیشه حكومتها به عنوان حامي مهم هنرمندان خيلي تاثیر گذار بوده اند زیرا از قدرت مالی و سیاسی لازم برای این پروسه عظیم برخوردار بوده اند.
قلي زاده: ولي ما مي بينم كه شاه عباس با آن همه هيبتي كه داشت و تا كنون در تاريخ از خود داشته است بعد از تماشاي يكي از آثار استاد رضا عباسي به دست اين هنرمند بوسه مي زند.
مهدوي : بله نمي توان اين حمايت هاي همه جانبه آنها را ناديده گرفت در تكميل صحبت شما ، من هم بگويم كه شاه طهماسب خودش درعرصه هنر نگارگري شاگرد سلطان محمد بود و او هم در به تصوير كشيدن برخي از نگاره هاي آثار شاهنامه ” شاه طهماسبي” دخالت داشته است این امر نشان دهنده درک و فهم بالای حامیان هنر از هنر بوده است که به رشد و گسترش ان در دوره های مذکور کمک می کرده اند و قدر صاحبان هنر و منزلت آنها را پاس می داشته اند. جالب است که داشتن هنرمندان زبده و آثار نفیس هنری همانند داشتن حکما و دانشمندان باعث تفاخر دربارها در ادوار مختلف تاریخی بوده است چنانکه می بینیم در عصر شاه طهماسب ، این پادشاه به عنوان ارزشمندترین هدایا دو هنرمند نامی یعنی عبدالصمد شیرازی و میرسید علی را اجازه میدهد که بهمراه همایون، پادشاه هند به هندوستان بروند که خود زمینه ساز ظهور مکتب هندوایرانی در هند گردید که در واقع باعث یک نوع صادرات فرهنگی شد که تا امروز نیز ادامه دارد. جمله من در رابطه مقايسه هنر دوره هرات با صفوي اين بود كه ميزان حمايت ها در دوره هرات بالاتر از دوره صفوي بوده است نه این که در دوره صفوی حمایت ها کم بود.بي شك كم شدن اين حمايت ها ناشي از اين بود كه نگاه پادشاهان صفوي به خصوص شاه عباس به هنرهاي ديگري چون معماري عمران و آبادي و صنايع تقسيم شده بود ولي در عين حال هنرمندان همانطور كه گفتيد از شأن بالايي برخوردار بودند.
قلي زاده: برخي ادعا مي كنند توجه به هنرمندان تنها جنبه تفنني و سرگرمی داشته است.
مهدوي: نه اصلا به این صورت که مطرح می کنید ؛ نیست. آثار هنری هنرمندان برای شاه و حکومت تنها جنبه معنوی نداشت بلکه دارای ارزش مادی هم بود و جزء بهترین و نفیس ترین آثار خزانه فرهنگي كشور محسوب می شد. نقل است در زمان شاه اسماعیل اول صفوی، زمانی که برای جنگ با عثمانی از تبریز خارج شده بود مدام از احوال دو هنرمند عزیز دربارش یعنی کمال الدین بهزاد و شاه محمود نیشابوری خوشنویس اطلاع حاصل می کرد و امر کرده بود که ازآنها در مکانی امن محافظت گردد که در صورت پیروزی احتمالی عثمانیها گزندی به جان این هنرمندان گرانمایه وارد نگردد.
قلی زاده: این آثار جنبه هدیه هم داشت که به روسای دیگر ممالک تقدیم می شد که بسیاری از این آثار نفیس به همراه دیگر آثار که از کشور خارج شده است در موزه های خارجی قرار دارد .
مهدوی : هدیه دادن آثار کم ترین جنبه آن بود اگر چه از این جنبه هم بخواهیم بررسی کنیم این است که هدایای که روساي كشور ها به هم دیگر می دهند نیتشان بر این است که هميشه كالاهايي را تقدیم کنند كه عظمت فرهنگ و تاریخ آنها و ملت شان را براي كشور مخاطب بيان كند، الآن بسیاری از اشیا فرهنگی و هنری ایران در یکی از پر بازدید کننده ترین موزه های جهان یعنی توپکاپی استانبول موجود می باشند که معرف غنای فرهنگی کشور مبدا خود بوده و نام ایران را در برابر دیدگان بازدیدکنندگان جهانی به طرزی درخشان جلوه گر می کنند. شاید این بازدیدکنندگان هرگز به ایران سفر نکنند ولی با رویت این آثار گویا تاریخ ایران را تورق کرده اند. حتی این امر در مورد اثار دیگری که به انحا مختلف از کشور خارج شده و در موزه های سایر ملل جای گرفته اند صادق است. حتی شاهد مراقبت دقیقتر از آنها و مطالعه بیشتر بر روی آنها هم از سوی آنها میباشیم. مثلا به تازگی تحقیقی از سوی دانشگاه ییل و موسسه اسمیتسونین و فریر گالری منتشر گردیده که خانم ماریانا شرو سیمپسون آن را نگارش کرده است. این تحقیق نتیجه بررسی کتاب مشهور هفت اورنگ جامی است که در مکتب مشهد و با حمایت سلطان ابراهیم میرزا والی مشهد و برادرزاده شاه طهماسب ساخته شد. مدت زمان نگارش این تحقیق 7 سال بوده است که خوشبختانه به فارسی هم برگردان شده است و اصل این کتاب در ایران موجود نمی باشد.
قلی زاده: با عرض تشكر از اينكه اين فرصت به ما داده شد تا بتوانيم در خدمت شما باشيم. بی شک اطلاع از تاریخ نقاشی ایران که زمانی به خاطر محوری بودن این هنر به عنوان هنری که زمینه های صادرات فرهنگی را ایجاد می کرد برای تمامی آنهایی که قلب شان به یاد ایران می تپد و توسعه و آبادانی این مرز و بوم را آرزو می کنند؛ مفید و موثر خواهد بود.

آشنایی با هنر نگارگری و نقاشی

24 Jan 2018

یکی از اساتید هنر نگارگری با انتقاد از اصطلاح “مینیاتور” برای عنوان نقاشی ایرانیان که از سوی غربیان به کار گرفته می شود؛ واژه مناسب برای نقاشی ایرانیان را “نگارگری دانست.
به گزارش خبرنگار ایلنا در مشهد “رضا مهدوی” در نشست بررسی هنرنگارگری در تربیت معلم شهید بهشتی مشهد ، با بیان این که” اصطلاح نگارگری را استاد بزرگ نقاشی ایرانی ، استاد محمود فرشچیان پیشنهاد کرده اند که با توجه به حسن انتخاب ایشان بسیار مورد اقبال هنرمندان قرار گرفته است” افزود: نگار به معنای یا ر و نگار گری پرداختن به یار معنا می باشد واز طرفی نگار معنای نقش نیز می دهد و نگارگر می تواند همان نقاش باشد منتها نقاشی که در کار خود به معنویات گرایش خاصی دارد.
وی ادامه داد: غربی ها زمانی که برای نخستین بار نقاشی های تصویر سازی های کتب پارسی که در ابعاد کوچک و با ظرافت بسیار کار شده بود را ملاحظه کردند و لفظ مینیاتور را به معنای طبیعت کوچک شده برای آن به کار بردند حال آن که این کلمه را برای هر شیء کوچک تر از ابعاد واقعی نیز به کار می بردند مثلا می توان یک قوطی کبریت در ابعاد یک چهارم قوطی کبریت معمولی را قوطی کبریت مینیاتوری نامید.
این استاد نگارگری با مشخص کردن این که غربی ها از این حقیقت غافل بودند که نقاشی سنتی ایران صرفا بر روی کاغذ کشیده نمی شده بلکه به صورت نقاشی دیواری و در ابعاد بزرگ در ایران دارای سابقه طولانی می باشد ؛ افزود: نقاشی های دیواری و آجرهای لعابدار کاخ آپادانای شوش در دوره هخامنشیان و همچنین نقاشی های دیواری کاخ های خلفای اموی در شام وحوالی بحر المیت و یا نقاشی های دیواری کاخ های چهل ستون و عالی قاپو در دوره صفویه هم جزئی از نقاشی ایران می باشند که بی شک نامیده شدن این آثار با عنوان مینیاتور بی معنی می باشد .
مهدوی که افتخار شاگردی استاد فرشچیان را نیز داراست؛ ادامه داد: از سوی دیگرشیوه های دیگری از نقاشی و طراحی سنتی در ایران متداول بوده و می باشد که آنها نیز می توانند در گروه آثار نگارگری ایرانی جای گیرند که عبارتند از : تذهیب یا طلاکاری ، گل و مرغ، تذهیب یا طلاکاری که شیوه ای از اجرای آرایه های تزئینی اسلیمی و ختایی می باشد .
وی ادامه داد: گل و بوته یا گل و مرغ نیز که از اواخر دوره صفویه با تغییر فرم و رنگ در شیوه های گل و مرغ اروپایی پدید آمده بیشتر برای تزئین جلد و آستر کتاب های جلد لاکی کاربرد داشته است که این دو شیوه نیز در زیر مجموعه نگارگری جای می گیرند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این نکته که ” هنرهای گوناگون بسته به شیوه های بیان و اجرا برای موضوعات و مفاهیم مختلفی کاربرد پیدا می کنند” ، گفت: نگارگری با تکنیک ها و شیوه های خاص خود می تواند بهترین روش برای نمایاندن جلوه های معنویت ، عرفان و اخلاق به شمار آید .
این استاد نگارگری که افتخار طراحی نقوش درب حرم کاظمین وایوان شرقی صحن آزادی حرم رضوی را در کارنامه خود دارد؛ توضیح داد: تکنیک پرداز که همان سایه روشنهای مخطط و نقطه دار ظریف می باشد که هنرمند با ریاضت فراوان آنها را به کار می برد، نمایان گر ریاضت عارف و تکنیک قلم گیری که در آن از خطوط صاف و سیال استفاده می گردد ، نمادی از صیقل یافتن روح عارف می باشد .
رضا مهدوی ادامه داد:رنگ های شفاف و درخشان هم سمبل رنگ های بهشت ملکوتی می باشد و چه شیوه ای گویاتر از نگارگری می تواند پرده از رازهای جهان خلقت برداشته و قدمی مخاطب خود را به سمت کمال روحانی سوق دهد.

گالری نگارگری

24 Jan 2018

شما در حال جستجوی دسته ' گالري نگارگري ' هستید

مروری بر اثار نگارگری استاد رضا مهدوی
توسط مدير شبكه نقاشان ايران در 13 Aug, 2012 در 03:58 ق.ظ | دسته‌بندی شده در آخرين آثار, گالري نگارگري | با 0 دیدگاه
Untitled-5

مروری بر اثار نگارگری استاد رضا مهدوی

توسط استاد رضا مهدوی از تابلو ام ابیها رونمایی شد
توسط مدير شبكه نقاشان ايران در 30 Apr, 2011 در 05:35 ق.ظ | دسته‌بندی شده در آخرين آثار, اخبار هنري, مصاحبه, گالري نگارگري | با 0 دیدگاه
mahdavi-omabiha

علاقه شخصی به ائمه معصومین به خصوص حضرت زهرا سلام الله علیها که در وجود من بود باعث شد تا بخشی از زندگی ایشان را در تابلو ام ابیها به تصویر بکشم

ای پادشه خوبان
توسط مدير شبكه نقاشان ايران در 11 Apr, 2011 در 09:13 ق.ظ | دسته‌بندی شده در آخرين آثار, گالري نگارگري | با 0 دیدگاه
khooban

تابلو اي پادشه خوبان در اندازه 30 در 40 سانتي متر با تكنيك گواش آبرنگ توسط استاد رضا مهدوي خلق شد

تابلو پریچهر توسط استاد مهدوی خلق شد
توسط مدير شبكه نقاشان ايران در 11 Apr, 2011 در 07:40 ق.ظ | دسته‌بندی شده در آخرين آثار, اخبار هنري, گالري نگارگري | با 0 دیدگاه
workshop

اثر جديد و زيباي استاد مهدوي بنام پريچهر به گالري نگارگري اضافه شد.

نوروزتان پیروز
توسط مدير شبكه نقاشان ايران در 11 Apr, 2011 در 06:31 ق.ظ | دسته‌بندی شده در گالري نگارگري | با 0 دیدگاه

آغاز نورزو باستاني سال 1390 شمسي را به تمامي عزيزان تبريك گفته و سالي پر از شادماني را براي شما از ايزد منان خواستارم.

شبکه نقاشان ایرانی راه اندازی شد

24 Jan 2018

شبکه نقاشان ایرانی راه اندازی شد
توسط مدير شبكه نقاشان ايران دذ 5 Feb, 2012 دذ 08:16 ق.ظ | دسته‌بندی شده در آخرين آثار, اخبار هنري, دسته‌بندی نشده | با 0 دیدگاه

شبکه نقاشان ایرانی با قابلیت وبلاگدهی به تمام هنرمندان علاقه مند به فعالیت در فضای مجازی جهت قرار دادن آثار نقاشی در رشته های رنگ و روغن ، آبرنگ ، گل و مرغ ، مینیاتور و نگارگری ، تذهیب و سایر سبکها زیر نظر استاد رضا مهدوی راه اندازی شد
شبكه نقاشان ايراني با امکانات فراوان از جمله فضای کافی برای آپلود تصاویر و فایلهای شما ، امکان ثبت بینهایت وبلاگ با یک نام کاربری ، امکان ثبت بی نهایت کاربر برای هر وبلاگ و قالبهای متنوع و پیشرفته در خدمت تمام هنرمندان ايراني است